Hip Hop-ul, un rau necesar

Sora mea este iubitoare de hip-hop. Asta e putin spus. Pasiunea ei este atat de mare, incat tine sa o impartaseasca cu toata lumea. Ceea ce inseamna ca urechile mele trebuie sa suporte zilnic acest gen de muzica. Mda. Am ascultat in ultimii ani Parazitii, BUG Mafia, La Familia, Puya, Bitza, Nimeni Altul si altii. Nu are rost sa ii enumar:))

Toti buni, sau rai, cu versuri mai scarboase sau mai de protest, dar toti OK, sa zicem. Sunt revoltata de imaginea femeii in ochii lor, sau de cat se plang. Doamne, ei au o imagine de duri, dar se plang mai rau decat orice barfitoare existenta in Romania. Si totusi, parca, dupa o vreme…ajungi sa ii inghiti. Adica sa renunti. Si cam asta am facut si eu. Pana azi, cand surioara mea a decis sa imi polueze urechile cu noul album al revelatiei momentului. Am voie sa dau nume? Nu? OK…

In  primul rand, versurile vor sa redea realitatea dura in care traim, bla, bla, bla, multumiri lui Dumnezeu, apoi explicatia ca el nu are grei in spate, ca a reusit singur, cand aproape fiecare melodie este featuring cu altcineva:)) sau poate saracul e frustrat ca nu este bagat in seama de grei precum Parazitii, Bitza, Puya sau Nimeni Altul, care si-au creat un renume printr-un stil propriu, original. In fine. Ce ma deranjeaza pe mine cel mai mult?

Melodia nr. 5 – Cuvinte trimise sus…

Dar mai intai sa vorbim despre piesa „Plan de argumentare” :

„In dusmanie am luat negativul de pe net” in dusmanie, serios? sau pentru ca nu poti folosi  nici cel mai simplu software, sa zicem, daca nu ai aparatura care iti trebuie ca sa le creezi singur? A, stai, parca zicea mai devreme ca nu are bani deci nu isi permite featuringuri cu oricine sau videoclipuri. Da. A, zice mai incolo cat de sarac a fost el/au fost ei…au dedicat temei o strofa:))

„Tre sa precizez ca nu dau bani nimanui sa facem piesa” de ce trebuie sa mai precizezi asta? nu crezi ca ti-ai dovedit deja valoarea prin ce canti aici?

Melodia „Ca la Noi”

„Sunt nocos ca m-am nascut pe 13 martie” multumesc, acum stiu cand e ziua ta, poate am sa iti iau un cadou:P nu, sincer, doar sa spui „13” nu era destul? sau nu iesea ritmul?

„Pe mine nu m-a decorat nimeni, de-aia o ard fara decor” cred partea 1, nu cred partea a doua. Baietasii ca tine nu o ard fara decor, ei au prea multa nevoie de el.

„Geniu al undergroundului cu multa personalitate”…ma abtin sa comentez cuvantul geniu…dar underground? Nu, nenica, cu negative luate de pe net si furaciuni si mai cere si bani…as zice ca e COMERCIAL. Acum intelegi de ce nu fac greii featuring cu tine? De ce te-au batut la asta scarbosii de la Anonim?

Coruptie, conspiratie, etc…spune-mi ceva nou. Nu! Spune-mi ce ai face sa o schimbi, spune-mi ce ai face daca ai fi tu in locul lor. Tie iti plac banii, nu cred ca moralitatea ta ar tine mult. Iti place si puterea, nu? Eu cred ca ai deveni EI. Nu ii mai critica asa de aspru, mai. Daca ei nu ar exista, tu nu ai avea despre ce sa canti.

„Iar parsivul ala de Basescu ar trebui gasit si impuscat rapid”. Domnu’ Sever, cam mult ati spus aici. In comunism, ati fi fost in puscarie deja. De ce, dom’ Sever, sa fie Basescu impuscat? Pentru ca Presedintele este cel care duce tara de rapa? Cum, dom’le, daca il impuscati pe Basescu tara o sa infloreasca din nou si o sa curga mierea din izvoare, vorba celo de la Cassa Loco? Nu cred, dom’le, fugi de-aici. Sau, mai bine, daca vrei sa ma convingi, scrie-mi un eseu de 2000 de cuvinte, si iti cumpar toate albumele de acum incolo. Cam strong, dom’le. Nu te vad bine. Mai ales ca nu ai bani, poti fi distrus foarte usor. Dar nu cred nici ca esti asa de sarac precum pretinzi.

Cineva e cam obsedat de roialitate…sau iti trebuia ceva „ce din coada o sa sune”?

Si in fine, m-am saturat de melodia asta…sa trecem la aia mai grava. Melodia „Cuvinte trimise sus…”. Pai bine, dom’le, nu ti-a ajuns sa-ti downloadezi negativele de pe net? Mai trebuia sa furi si un remix al piesei „Listen to your heart” de Roxette, cover de Cascada, editata putin, si sa pui versurile tale peste? Efectul e interesant, dar esti sigur ca legea iti da voie sa ceri bani pe asa ceva? FU-RA-CIU-NE!!!!!!

Versurile se vor dure/perverse, dar sunt scrise intr-un stil naiv, caracteristic varstei. Nu incerca sa fii mai mare decat esti, si nu te plange ca incepi de jos. Nu asta ridici tu in slavi in piesele tale? Ca esti sarac, nu ai pe nimeni in spate (desi faci featuring cu alta persoana pe aproape fiecare piesa), ca nu ai dat bani pentru piese – ca si cum ar fi o rusine sa apelezi la bani ca sa faci ceva original si de calitate – , ca spui ce gandesti.

Concluzie:  ai vrut sa iti dovedesti valoarea, ti-ai dovedit-o. Nu esti cu nimic mai bun decat cei pe care atat de aspru ii critici. Tu furi, si ei fura. Tu minti, ei mint. Eu pe cine sa mai cred?!

2 gânduri despre „Hip Hop-ul, un rau necesar

  1. Singurele formatii din hip hop-ul romanesc care ar merita ascultate ar fi Parazitii si Veritasaga. Mi se par ceva mai bune decat restul.
    Parazitii pentru ca sunt buni, sunt acolo de la inceput si au ramas la fel de buni, plus ca au versuri destul de inteligente (uneori) si un umor negru de exceptie.
    Veritasaga pentru ca, dupa cum chiar ei spus, „nu se asculta, se simte”. E poate singura formatie de hip hop, de la noi, care te unge pe suflet.

    • Wow^^ primul meu comentariu:P *fangirl squeal* Um…ii ascult „cu forta” pe toti, si sa zicem ca imi plac si unele mel de la nimeni altul si bitza. Ca fata, imi pare rau, dar trebuie sa resping Parazitii, desi recunosc – sunt buni. Umorul lor negru imi place (cateodata, ca in piesa piesa lui Ombladon – metode clasice de sinucidere), dar atitudinea lor fata de femei imi provoaca repulsie. 😦 So yeah…

Lasă un răspuns

