Alearga, pisi, alearga!

Sunt obosita:(( foarte obosita…

A trecut o saptamana de cand a inceput facultatea, si eu ma simt deja de parca as fi trecut printr-o sesiune. 😦

Anul 3 este un an semi-clinic, sa zicem. Mai avem materii care se fac in amfiteatru si in laboratoare, dar avem si o materie care se face in salonul de pacienti.

Desigur, fiecare materie se face intr-un alt loc. Si astfel, fiinta cea cu orientare in spatiu zero si pantofi noi alerga luni pe la 7 catre prima destinatie – spitalul Sf. Ioan (unde se face semiologie), aflat la marginea Bucurestiului. Dupa ce m-am documentat cum se cuvine pe Internet (chiar exista un rezultat pentru cuvintele cheie „cum ajung la sf ioan”), si am facut o recunoastere duminica, am purces la drum, cu bataturi proaspete dar netratate (fiinta este si masochista). Am ajuns la timp, din fericire, si am avut noroc sa ma intalnesc cu colegi si sa cautam amfiteatrul si salile impreuna. Amfiteatrul e la etajul 6 – si noi am mers cu liftul pana la 5, apoi e de urcat un etaj. Etou…nu e mult de spus despre ziua aia. Un mic instructaj la curs, apoi la LP ne-au plimbat 4 asistenti prin spital, sa ne arate locurile pe unde o sa mergem si vestiarul. Apoi ne-au dat drumul. Eu deja mergeam ciudat (parerea mea), iar dupa ce am ajuns in metoru, am jurat sa imi pun leucoplast a doua zi.

A doua zi…mergi fiinta la alt spital. La spitalul 9, mai precis, unde urma sa facem imunologie. Dupa ce am oscilat intre Bagdasar si Obregia (pentru ca nu prea stiam noi sigur), dupa ce ne-am interesat si la secretariat (faceti dreapta si la trepte – say what?!) am ajuns si in amfiteatru. Proful ne-a tinu 15 minute ca sa ne spuna chestiile administrative si ne-a dat drumul. Greaaaat! Dupa amiaza aveam virusologie la institutul de virusologie de langa spitalul Babes. Asta vine pe mihai bravu, si coboara fiinta la Piata Muncii. Si am mers…drumul ala pe langa Victor Babes a fost interminabil. Cand stii ca ai ajuns la Virusologie? Cand ti s-a terminat bateria noua de la mp3 player, vederea ti s-a incetosat, picioarele nu ma vor sa mearga si ai picat lat langa un gard. Yup, am ajuns^^ Acolo s-a facut tot cu constiinciozitate – desi aveam lp-ul de la 12, am inceput cu cursul la 2 si ne-au tinul la un lp „comun” de la 2 la 4. Si imi picau ochii de somn in prima jumatate a cursului:(( adica in prima ora.

Miercuri…repetitie ziua de luni. As in…yeah. Numai ca de data asta am facut LP-ul – am intrat in salon, am facut cunostinta cu bolnavii nostri si am inceput sa invatam despre anamneza. Am primit o foaie de observatie, si am fost avertizati sa nu o pierdem pt ca alta nu o sa ne mai dea. A, si semnam condica de prezenta pana la 8.05 si semnam si la plecare (desi la plecare nu e chiar asa de important). La curs…din pacate, iar imi picau ochii in gura de somn si imi mai inchideam cate un ochi si imi plecam capul atunci cand simtream ca nu mai pot:(( pacat, pt ca era chiar un curs interesant. Sa mai spun ca semiologia este cea mai importanta materie anul asta?

Joi am avut igiena si farmacologie. Din fericire, ambele la facultate. Igiena se face la institutul de igiena din spatele facultatii, institut pe care il impartim cu ministerul sanatatii. Suntem ca un fel de paraziti pt ei, si cauta orice scuza ca sa ne dea afara. Asa ca am fost sfatuiti cu frumosul sa nu lasam hartiute, ambalaje si sticle, sau cursuri si ciorne in urma noastra si sa nu facem galagie pe hol. Cursul nu s-a tinut pt ca nu era profa, dar a venit o asistenta si ne-a facut un scurt instructaj. Ne-a rugat sa dam si pe la LP (la toate celelalte materii LP-ul este obligatoriu, se pune absenta si daca faci mai mult de 3 absente -respectiv 5 la semio, nu intri in examen). Ne-a spus ca vom fi ajutati de cunsotintele dobandite in anii anteriori, s-a plans de deteriorarea invatamantului medical, ne-a spus sa invatatm ca altfel ajungem in puscarie, pt ca oamenii au prins gustul sa dea in judecata medicii. Da, foarte incurajator:)) dar adevarat. Nu poti insa sa iei mereu 10, iar dumneaei ne-a spus ca trebuie sa facem medicina de 10 sau sa nu o facem deloc.Farmacologia a fost destul de frumoasa. Am facut curs si LP introductive, cu terminologie  si o mica introducere in materie.

Astazi trebuia sa facem morfopatologie la institututl babes, dar nu s-a facut. Fiziopatologie incepe dupa 13 noiembrie. Si am facut cursul optional de anatomie clinica, unde am avut parte tot de o introducere. Astazi am invatat comportament – iar domnul profesor, mai in varsta, ne-a povestit ce inseamna sa fii un doctor bun, si cum ar trebui sa ne comportam fata de bolnavi. Am ramas placut suprinsa de curs, dar mi-am dat seama ca va trebui sa recapitulez anatomia facuta in primii doi ani, si sper sa reusesc. O sa fie cam 8-9 cursuri, parca atatea am numarat.

Am decis ca vreau sa fiu un doctor bun, si vreau sa invat mai mult anul asta. Voi incerca sa inteleg si sa memorez cat mai bine, si voi incerca sa imi dezvolt si un comportament adecvat fata de bolnav. As vrea sa vad cat mai multi pacienti si sa aflu despre evolutia lor – asta pentru ca fiecare pacient este diferit iar cartea ne ofera doar un model clasic sau cel mai frecvent. Bolile evolueaza si se schimba insa repede, si nu poti invata din carte tot ce iti trebuie. Nu prezinta niciodata toate simptomele, ci unele sunt mai acute decat altele, sau mai importante decat altele. Nici un diagnostic nu trebuie exclus fara verificare. Consultul nu se face contra timp, pentru ca atunci se fac cele mai mari greseli. Un consult incomplet – sau tratarea unei afetiuni, omitand-o pe una mai grava – sunt greseli caracteristice sistemului nostru.

La semiologie ni s-a spus sa ne uitam la House M.D., un model din punct de vedere  al diagnosticarii – diagnostic diferential (dar nu sia a comportamentului fata de pacienti). Se pare ca in Occident medicii sunt sclavii bolnavilor, desi aici inca suntem privit ca niste ingeri in halat. Dar asta nu o sa dureze, asa ca va trebui sa ne pregatim cat mai bine. Ni s-a mai spus ca dupa acest an vom fi 70% medici.

Toata lumea zice ca din anul 3 este totul mai frumos.  Privesc cu optimism la acest an, si sper ca intr-o zi voi deveni un medic bun.

3 gânduri despre „Alearga, pisi, alearga!

  1. sper k vei deveni un medic bun…oricum de la atata sport o sa ai muschi dezvoltati..nu ma intreba pe mn mai exact care anume grupa…stii u bn ^^”
    ajhh sper sa vin intr-o zi pe la tn pe la cabinet doamna doctor :-„

Lasă un răspuns

