Leapsa: on books & … stuff ~ tag de la Mirela

  • Care este ultima carte pe care ai citit-o?

Ultima carte citita complet este Hotel Transilvania de Chelsea Quinn Yarbro.  Am primit-o in urma unui concurs de literatura desfasurat pe un forum, si mi-am zis ca e totusi cazul sa o citesc. Si nu am regretat deloc, desi nu parea sa fie genul de lectura pe care mi l-as alege. Actiunea se desfasoara in secolul 18, in Parisul lumii bune si in imprejurimi. Avem conti, casatorii aranajate, baluri si petreceri, satanisti si un vampir. Ce m-a impresionat pe mine foarte mult este realismul cu care s-a facut portretul acelui vampir, departe de sclipiciurile marca Twilight sau de violenta din Blade. Autoarea a ales sa foloseasca doar informatiile care apareau in majoritatea culturilor despre aceste creaturi. Contele de Saint Germain este un om fermecator – in varsta de 40-45 de ani, bogat (se banuieste ca asa si-a cumparat titlul de conte), misterios si erudit, cu bun gust. El se hraneste cu sange, dar hranirea propriu-zisa are un caracter erotic iar contesele singuratice, blocate in casatorii aranjate i se ofera de buna-voie. Nu se teme de obiecte sfintite, chiar poate purta crucifix, si in general iese noaptea. Este foarte puternic fata de oameni, si intelept. Ia partea celor aflati la nevoie si ofera ajutor celor care au nevoie de el. Este preocupat de descoperirile stiintifice si de alchimie.

Departe de pasajele scarboase, de torturi si de morti, cred ca in general merita citita de cei peste 15 ani. Acum am inceput sa citesc „Leaganul pisicii” de Maurice Baring, din colectia Carte de Buzunar de la Jurnalul National. Am citit ieri in tren primele 50 de pagini:P.

  • Dacă ai putea fi un personaj dintr-o carte, ce personaj ai fi şi de ce?

Grea intrebare :)). Mi-ar placea sa fiu un personaj feminin puternic si independent, care in final ajunge unde vrea. Nu ma pot gandi chiar acum:)) dar am fost mereu atrasa de SF sau fantastic, asa ca mi-ar placea sa fiu o studenta oarecare la Hogwarts sau poate un ucenic Jedi al lui Qui-Gon Jinn.

  • Care e cel mai frumos film pe care l-ai văzut până acum?

Nu cred ca am vazut filme din aceasta categorie:)) cand zici film frumos, ma faci sa ma gandesc la arta, si nu am ajuns niciodata sa ma gandesc la un film ca la „arta”, desi am aplaudat la finalul multora. Acum, daca ai schimba intrebarea si ai zice „impresionant”, sau „care te-a marcat cel mai mult”, ar trebui sa ma gandesc la ceva la care am plans. Si aici exista Titanic, The Notebook, etc. Pentru mine scenele in care doi batrani se iau in brate intinsi in pat si, impacati cu totul si iubindu-se o viata intreaga mor impreuna sunt printre cele mai impresionante. Nu tineri, nu alte morti, ci batranii, pentru ca mereu simt o putere imensa in ei. Eu acolo plang, pentru ca in mine exista un respect imens, aproape de veneratie pentru asa ceva. Asta este cea mai frumoasa moarte cu putinta.

  • Dacă te-ai putea întâlni cu un scriitor, ce scriitor ai alege?

Nicolae Breban. Ca sa ii dau in cap inainte sa scrie  „Animale bolnave”, singura carte care m-a torturat vreodata.

  • Care e melodia ta preferată, cea pe care o asculţi fără să te poţi sătura de ea?

Nu am una. Mie imi plac mai multe melodii din mai multe genuri, si cateodata am fixatie pe cate una, pe care o ascult fara oprire 1-3 zile, apoi ma plictisesc de ea si trec la alta. Mel pe care am facut fixatie ultima data este Pink de la Aerosmith (vina lu’ Mariko). Dar am taiat-o repede pentru ca trebuie sa fac AMV pe ea, deci pot face alergie la ea abia dup-aia. Cea de dinainte e Romeo & Cinderella de la Vocaloid. Ti-o recomand, Mariko-chan:P sa o vezi cu subtitrare in engleza;))  Iar cea de acum e Cobra Starship – Hot Mess:P – si asta pentru ca azi am citit un fic….yaoi…cu Prince of Tennis inspirat dupa mel astaXD

  • Unde ai locui un an, departe de casă?

Cred ca mi-ar placea intr-o statiune pe un litoral undeva, intr-o zona linistita, cu aer curat si apa limpede (nu-mi place la munte). Si neaparat, sa vorbesc limba de acolo.

  • Când citeşti, pentru a marca locul unde ai rămas, foloseşti semn de carte sau îndoi pagina? Şi ce fel de semn de carte?

Folosesc semne de carte sau retin pagina. Daca las cartea pentru minute-ore, nu ma chinui sa caut un semn de carte. Semne de carte – le folosesc ori pe cele de carton luate cu cartea, ori bratari de ata facute de mine. Nu am indoit niciodata coltul vreunei carti, sincer nu am simtit nevoia. Adevarul este ca am fost crescuta in spiritul respectarii cartilor: le puneam coperte, nu scriam decat cu creionul pe ele, etc. Asta nu explica starea deplorabla in care arata bietul meu carnet de student:))

  • Ai primit în ultima perioadă cărţi cadou? Şi dacă da, care?

Nu prea. Am primit carti cadou cand eram la liceu. De la facultate, toata beletristica mi-am cumparat-o eu din banii de buzunar. Dar daca la categoria asta intra si premiul de la acel concurs pe forum, atunci „Razboiul lumilor” de H.G.Wells si „Hotel Transilvania” de Chelsea Quinn Yarbro.

  • Îți place să reciteşti unele carţi?

Da, am recitit „Cercul Poetilor Disparuti”, Shogun (cand a iesit cu Jurnalul National)  si alte cateva carti anul asta. In general nu am timp sa citesc decat in perioadele fara sesiune si fara lucrari/colocvii.

  • Care crezi că este cartea care ar trebui impusă tuturor ca “lectură obligatorie”?

Orice carte de basme, pentru scolari in clasele mici. Ei trebuie sa invete sa viseze si sa-si dezvolte imaginatia. Mai incolo, depinde de limitele lor daca vor sa citeasca mai mult / si altceva.

  • Care e locul preferat pentru lectură?

Un scaun comod cu spatar sau un fotoliu. Inainte, cand locuiam la bunici, stateam in pat, sprijinita in unghi drept pe perna.

  • Care sunt motivele care te determină să alegi o carte pe care să o citeşti?

Impresiile si recomandarile prietenilor mei imi aprind curiozitatea, dar hotararea de a citi acea carte o iau dupa ce aflu subiectul – eventual citind rezumatul general sau ceva de genul de pe ultima coperta a cartii sau de pe net. Cateodata refuz sa citesc o carte pe care cineva mi-o flutura cu tupeu sub nas doar pentru ca ceva citit pe ultima coperta mi-a displacut.:P

Trebuie sa dau mai departe? Chiar nu stiu cui sa dau tag:(( Doriana cred ca nu are blog, asa ca o sa isi ia tag de la mine Cedik si George. Ce evil sunt, muahahaha^^

4 gânduri despre „Leapsa: on books & … stuff ~ tag de la Mirela

  1. Acum am vazut ca ai raspuns, desi mai intrasem si citisem de gaina de mare ^^”

    Nu imi vine sa cred ca ai recitit si tu Shogun! Si mi-ai dat o idee buna cu Cercul Poetilor Disparuti. Nu am mai citit-o din liceu si I really liked it ca am tot raspandit-o dupa.

    Am ascultat melodia. Melodia in sine nu ma atrage, dar versurile sunt nice.

    Cred ca o sa caut Hotel Transilvania cand termin de citit Dansatoarea de Kabuki (care deocamdata mi se pare grozava, desi am citit doar vreo 40 si ceva de pagini; iti zic mai multe despre ea cand termin)

    • Super^^ Am vazut cartea aceasta (dansatoarea de kabuki) pe rafturi cand imi cautam literatura japoneza (de obicei evit Murakami). Probabil ca am ales altceva – citind ultima coperta. Dar mi-ar placea sa o citesc, asa ca am sa o caut^^

Lasă un răspuns

