Despre donarea de sange la Carol Davila

Am citit acum o saptamana un post care m-a enervat teribil, dar din pacate nu stiu ce are wordpress-ul, ca nu ma recunostea logata si nici nu ma lasa sa ma loghez, asa ca nu am putut sa-i las raspuns. Iata ce scrie Alina:

„Mânată de dorința de a face un bine , am fost ,astăzi, la Universitatea de Medicina şi Farmacie “Carol Davila” pentru a dona sânge.

Stiu că pentru unii nu contează , că mai bine ar sta acasă și ar dormi decât să doneze 450g de sânge ,insă, sentimentul pe care ți-l dă ideea că ai făcut un bine unui OM care, realmente , a avut nevoie de ajutorul tău , este unul ce nu poate fi descris în cuvinte.

Ajunsă acolo, am încercat să aflu cum ar trebui să procedez, prin ce etape trebuie să trec pentru a ajunge cu acul în venă .

Răspunsul a fost unul care m-a dezamăgit profund : „Ne pare rău , nu se mai fac înscrieri … Veniți mâine mai de dimineață poate prindeți un loc !”Acum , eu nu înteleg un lucru , trebuie să te ÎNSCRII pentru a DONA sânge? Și , mai mult decât atât , trebuie să prinzi un loc? De ce? Pentru ce? Pentru niște tichete de masă ? Pentru scutirea pe o zi de la serviciu?

Băi, voi sunteți normali? Eu vin acolo să-mi DONEZ sângele , nu să-l VÂND! Știu că sunt oameni care trăiesc din asta ,dar nu trebuie să le taiați elanul cu un asemenea raspuns , zis pe un ton atât de anost celor care ,chiar, iși doresc să AJUTE !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Draga Alina,

O studenta care trece in anul 4 si nu a donat niciodata sange pentru ca nu intruneste conditiile o sa iti raspunda.

In primul rand, daca tii neaparat sa donezi, asa cum spui, ca sa ajuti oamenii, nu trebuie neaparat sa te duci la Carol Davila. Cu totii vrem sa ajutam, si eu am vrut sa donez si nu am putut. E pacat, mai ales ca am cea mai rara grupa sangvina. In fine, ma indepartez de la subiect. Carol Davila nu e singurul centru de donare. Exista multe spitale, etc., etc., unde dorinta ta de a ajuta oamenii este sau nu rasplatita  prin bonuri de masa.

La Carol Davila insa, aceasta campanie dureaza doar o saptamana, saptamana in care  majoritatea studentilor ce intrunesc conditiile se imbulzesc in acea sala manati de aceleasi sentimente ca si tine. Nici ei nu au neaparata nevoie de bonurile de masa, nici sa se dea bine pe langa SSMB, desi scutirea pe o zi de la cursuri/lucrari practice e o perspectiva atractiva pentru unii dintre ei. Nici macar analizele gratuite, pentru sa deh, studentii au totusi acces la chestii de-astea fluierand. Deci care e problema?

Daca ai fi intrebat SSMB-istii ocupati de pe acolo in loc sa ramai socata pe loc si sa pleci, tragand concluzii dupa, ai fi inteles ce inseamna donare de sange acolo si de ce iti trebuie programare.

In primul rand, nu poti sa vii de pe strada si sa donezi pur si simplu, ca asa vor muschii tai. Trebuie sa completezi un chestionar pentru ca ei sa stie daca  intrunesti conditiile necesare – e vorba aici de boli, faza ciclului menstrual, medicatie, etc. Apoi, ti se face grupa sanguina. Apoi, ti se fac analize ca sa se afle daca intr-adevar sangele tau poate fi folosit fara riscuri. Toate astea consuma timp. Acum, desi sala unde se fac toate astea e mare si sunt mai multe echipe, fiecare cu echipamentul lor, cred ca iti dai seama ca multi oameni doneaza. La medicina exista 800 de studenti pe an, dintre care sa zicem ca jumatate doneaza. Inmulteste cu 6 ani si mai adauga si profii si oamenii din afara facultatii care vin sa doneze. Vezi cat face si acum gandeste-te cum ar fi sa se imbulzeasca toti dimineata pe usi la donare. Ce s-ar intampla?

(Eu, cel putin, trecand pe acolo in acele zile in pauze, mereu vad coada de doua ori cat diagonala amfiteatrului mare.)

Asa ca, logic, s-a facut acest sistem de „programare”, alocand fiecarui donator un interval de timp (s-a estimat cat dureaza pregatirile pana la donare) , si s-a calculat cam cati pot dona intr-o zi. Iar acestia care se imbulzesc dimineata iau biletul cu numarul, li se spune la ce ora sunt asteptati si asta e. Tu ai venit probabil dupa ce se epuizasera toate sloturile pentru ziua aia si ai fi putut fi programata in ziua urmatoare.

Bonuri de masa & stuff sunt oricum acolo pentru toti,  unii mai dau si fara (peste program, daca au pile la ssmb) ca deh, toti mergem acolo sa sa ajutam, gandindu-ne ca in caz de accident, Doamne-fereste, si noi am vrea sa fim ajutati.

Vezi de ce nu e frumos ca o persoana nobila ca tine sa traga concluzii rautacioase fara sa se informeze?

4 gânduri despre „Despre donarea de sange la Carol Davila

    • I do not:P dar e imposibil sa mai sune altfel decat bitchy in zilele noastre chestia asta. Eu zic ca i-am explicat cum trebuie. Ce pot spune, m-a atins la orgoliul meu de medicinista. Asta, si faptul ca nu puteam sa ii raspund acolo^^

Lasă un răspuns

