Ce faci cand trebuie sa ingrijesti catei abandonati?

In noaptea de sambata spre duminica, la ora 12.40, mama a vazut o persoana care se furisa catre cusca improvizata pe terenul viran din fata casei noastre. A strigat la ea „sa nu abandoneze pisicile acolo ca o sa moara”, dar persoana respectiva a pus in cusca ce avea si a fugit. Mama si tata s-au imbracat si s-au dus cu un lighean la cusca, de unde au scos 6…caini. Da, erau caini care mieunau:))

Asa cum va mai amintiti din posturile trecute, mai aveam 4 catei – dintre care a ramas unul pentru ca doi au murit in urma infectiei cu limbrici si unul a fost „adoptat” de o haita si de atunci nu l-am mai vazut. Am ramas cu femela careia mama i-a cumparat o zgarda roz si care vine in curte doar cand ii e foame. Dar nu despre asta am sa vorbesc acum. Acei catei erau deja intarcati, mancau chiar mancare solida – deci cresterea lor nu este o problema.

Ce te faci insa cand gasesti catei proaspat fatati? (avand in vedere ca unul era plin de sange, probabil ca nu aveau nici o zi). Ei bine, nici noi nu am stiut ce sa facem pe loc (nu am mai avut caini pana acum, doar pisici), si cum ora era prea tarzie ca sa snam veterinarul, am apelat la atat de bine informatul internet. Dupa un browsing de 10 minute, am aflat tot ce trebuia sa stim pentru inceput.

Culcus le-am facut dintr-un lighean mai mare si cu pereti inalti, cu prosoape vechi, si mai tarziu tata a luat si niste asternuturi sterile probabil speciale pentru puii mici de la un magazin de animale. Culcusul l-am amplasat in bucatarie langa calorifer, si le punem cate o sticla de 2.5 L cu apa calda ca sa se incalzeasca. Puii s-au atasat de sticla;)) Asternutul se schimba zilnic.

Cel mai important aspect ramane hrana, care in prima saptamana trebuie sa fie la doua ore. Apoi se poate trece la cunoscutul „de trei ori pe zi”. Parintii mei s-au chinuit mult saptamana asta…mai ales ca micutii sunt foarte vocali. Si nici macar nu scot sunete din specia lor, imita vaci, porci, gaini, perusi, pisic, etc. E amuzant, dar greu pentru urechile lor.
Trebuie sa evitam balonarea puilor care da crampe si multa galagie prin casa. Prin „trial-and-error” s-a decis sa se procedeze ca in cazul bebelusilor (pusi pe umar si batuti pe spate). A, si acum ii hranim cu biberonul (in primele 3 zile cu siringa).

Si acum, laptele. Nu e suficient sa fie lapte fiert de vaca, exista o reteta speciala:
– 2 cani de lapte de vaca proaspat – fiert
– 1-2 galbenuse (fara albus)
– o lingurita de miere
– o lingura de iaurt
– cateva picaturi lamaie
– eventual niste vitamine speciale pentru catelusi dizolvate in acest amestec.

Exista la magazine LactaDiet Colostru, pentru cei dispusi sa investeasca in catei (pret 73 RON pentru 20 de plicuri, ajung 3 zile). Sunt plicuri de lapte praf ce contine tot ce le trebuie, just add water.

Sper ca postul meu va reusi sa ii ajute pe cei care ajung aici cu google pentru ca au intampinat o problema asemanatoare.

Poate pun si niste poze mai tarziu;))

Lasă un răspuns

