The „Could-Have-Been-So-Much-Worse” Dentist Experience (2012) – part 1

Stiti cum e cu dentistul? Incerci sa il eviti, dar tot la el ajungi.

Era o primavara frumoasa afara si ma intorceam eu frumos de la reumatologie (materie traumatizanta), rontaind cu pasiune un Krax (mi se intampla sa fac pasiuni la anumite stagii pentru cate vreun snacks sau vreo prostioara anume) – cand mi-a cazut o bucata de ciment in mana. Surpriza, stupefactie. Sa fie nevoie sa alertam OPC-ul? Well, nu. Limba mea a descoperit imediat o gaura in masea. In maseaua cu prima mea carie, care necesitase scoaterea nervului.

Erm…whut?

Era o gaura de marimea unui crater. Si mi-a picat fisa. Cam tarziu, dar creierul imi era anesteziat de la stiinta. So – imi picase „plomba”.

Deci, urmeaza programare la dentist. Wonderful! Pe care mi-am executat-o singura, pentru ca mama tocmai se certase cu el. Super:))

Peste 3 zile (atunci era el dupa-amiaza), m-am prezentat la cabinet, asa, printre pacienti, si am fost asezata frumos pe scaun. Eu, fiinta care nu mai vazuse cabinetul de mai mult de un an (stiu, obicei tampit, dar am dentistofobie), m-am cam albit la fata. El facea glume cu mine.
In fine, s-a uitat la crater, m-a intrebat de cand e asa, etc. Caria fusese reparata de 13 ani. Acu imi pica plomba. Whatever. Nu ma durea, dar marginile dintelui erau ascutite, si in contact cu limba sa zicem ca nu eram numai love and kisses.

Mi-a zis ca e prea damaged si nu mai poate fi salvat. Mi-a picat fata.

M-a trimis sa imi fac RX dentar – sa vada in ce stare e radacina, ca sa vada ce face – pivot sau implant? Dupa care a zis cu tristete ca „ce pacat ca imi pierd dintele, si la varsta asta”.

La RX, alta bucurie. Pai, se putea sa fiu si eu om normal si sa se faca prostia aia ca la un om normal? Well, nu.
Trebuia sa imi fixeze acea bucatica de platic in care statea filmul dentar fix pe radacina dintelui, si a naibii nu vroia sa stea. Mandibula nenorocita:))
Dupa care, salivam in abundenta.
Tipa a miscat plasticul ala pana mi-a zgariat radacina limbii. Si in pisicii mei, mi s-a declansat si refexul de voma. Am tusit de cateva ori, dar din fericire nu am dat afara nimic. Si in cele din urma m-am obisnuit cu senzatia.

A incercat de 4 ori sa imi fixeze filmul acolo fara sa tusesc si fara sa salivez. It was so humiliating. Apoi mi-a zis sa stau in pozitia aia si sa nu inghit. Aveam gura plina se saliva, dar nu am inghitit. Mi-am tinut respiratia si am inchis ochii. Mi-a bagat bratul, a facut poza, a venit la mine si mi-a luat filmul.

„Sa speram ca a iesit”

Da, si eu sper. Nu as mai trece inca o data prin asta…freaking hell. O radiografie dentara. Care a iesit asa:

Nu pot sa dau o calitate mai mare, i-am facut acum poza cu mobilul langa bec – am mai setat din brightness si contrast, dar asta e. Si varianta „explicata”:

So – gaura e mare, si acea chestie alba din centru este pulpa care, se pare, inca a mai ramas. O radacina a fost obturata, cealalta nu. Dar chestia care l-a ingrijorat pe domnul dentist a fost acel arc alb pe care l-am desenat eu pentru ca in poza nu se vede – care arata reactie inflamatorie la baza dintelui, si cica e de naspa. Adica, o fosta sau actuala infectie.

Ca sa vedem cat de fosta sau actuala e, dentistul a decis sa aplice un pansament cu un super-antibiotic, si sa il anunt daca incepe sa imi zvacneasca dintele. Si mi-a dat 7-10 zile pana la viitoarea intalnire.

––––––––––––––––––––––––––––––––

Urmatoarele 2 sendinte => partile 2&3 in postul urmator.

Lasă un răspuns

