Ce inseamna sa ai voce?

Scriu acest articol in urma unei coveratii in contradictoriu pe care am avut-o…unde altundeva decat pe youtube. Copy/pasta suna asa:

Eu: Thumbs up if you came here after watching Andreea’s performance at X Factor Romania!
Ea: she was awful !!
Eu: She was slightly off pitch once of twice…that’s because the jury bullied her for choosing to sing KPop, freaking racists. Her performance backstage (warm up area) is actually good, and her cover on youtube is very good!
Ea: ar u romanian?
Eu: yes
Ea: sincer acuma, chiar daca cânta si pe româna …ideea e ca nu are voce, delooooooc !
Eu: Sa zicem ca pe scena au intimidat-o aia. Ai ascultat cum a cantat in sala de incalzit vocea/machiaj? 😦 nu stiu cum definesti tu „a avea voce”, dar dupa definitia mea, are.
Ea: în fine, fiecare cu parerea lui. mie nu mi-a placut
Eu: Inteleg, dar mi se pare putin sad sa treci de la „nu-mi place” (chestia pur subiectiva) rezulta ca „nu are voce” – chestie obiectiva care se vede si cu care toata lumea va fi de acord. Nici mie nu imi place cum distrug cei din La La Band melodii clasice in acel serial (imitatie ieftina a serialului Glee), dar nu mi-as putea permite sa spun ca nu au voce, pentru ca au. De-aia te-am si intrebat de ce criterii te legi.
–––––––––––––––––––––––––––

Deci ce inseamna sa ai voce?

Eh…nu exista o definitie concreta.
Cine iti spune ca ai voce? Un antrenor vocal sau un profesor de muzica. Subiectiv – un alt muzician.
Peste tot pe google poti gasi tehnici si sfaturi despre cum sa iti imbunatatesti vocea, dar nu o definitie clara, batuta in cuie.
Eu cred ca e un ansamblu de mai multe elemente, iar „urechea muzicala” este si ea necesara ca sa ai o voce buna.

1. Sa asculti bine notele si sa le reproduci intocmai. Adica sa nu fii afon.
2. Vocea sa fie sigura pe nota, fara tremuraturi.
3. Sa poti tine ritmul impus de tine sau de instrumental.
4. Tehnic – sa canti din diafragm, nu nazal. Vibrato-ul sa sune cat mai natural si sa il controlezi.
5. Putere. Cat de tare poti canta, cat de mult poti tine nota? Aici e si o chestiune de persoane mai sportive vs sedentare.
6. Emotie. O transmiti prin vocea ta?
7. Versatilitate: poti sa faci jocuri? Sa treci de la un stil la altul in strofe sau sa canti stiluri diferite de muzica?
8. Alegerea cantecului. Se potriveste vocii tale sau nu? Pentru ca o alegere proasta te va dezavantaja chiar si in ochii unui profan, asa ca insista cu stilul tau acolo.

Lasă un răspuns

