Cum sa faci un AMV pentru NijiKon (si sa te inscrii cu succes in ultima zi)

Cum sa faci un AMV cu care sa te inscrii la NijiKon in ultima zi, cu doua ore inainte sa se inchida formularul de inscriere?

1. Cu o luna-doua inainte, imi aleg melodia si apoi ma gandesc la ce anime s-ar potrivi si mi-l iau. Sau, ma uit la ce anime mai am prin calculator si imi aleg o melodie care sa mearga.
Anul asta, cu mintea „spulberata” de nou hit Taxi, am ales sa lucrez cu „Esti iubibila”, convinsa ca nu o sa se bage nimeni pe ea si dornica sa lucrez din nou cu o melodie romaneasca – si dupa lungi deliberari am realizat ca singurul anime care se potriveste 100% e Kaichou wa Maid-sama. Imediat l-am si luat. 1080 p, fara subtitrari – tocmai bine ca sa il stric eu si sa il aduc la 720p, neavand loc pe hard sa editez uncompressed.

2. Avand o luna, sigur am timp de 2 AMV-uri. Si asa e frumos, sa le dam doua, ca cine stie? Au zis ca le proiecteaza pe amandoua si lumea „se rade” dublu, si daca reusesti sa intri cu unul in top, tot e bine.
Studiez competitia. Ah, s-au inscris doar doi pana acum. Lol.

3. Decid o melodie si doua anime-uri si pentru ala.

4. Pierd timpul (aka am alte prioritati gen scoala, fanficuri, MEP parts, initiez un curs de MV editing pe myHogwarts la care decid apoi sa renunt, youtube, dormit la pranz ca sa te refaci dupa mariri – etc). Vad ca deadline-ul e mai tarziu decat credeam (26 in loc de 19), ceea ce imi da cel putin 7 zile in plus. Sunt boier.

5. Cu doua saptamani inainte: ah, mai am timp. Mai am timp doar de unul. Il fac pe primul si il fac traznet. Ma intorc la numarat AMV-urile inscrise. Mi se pune pata pe Jago, care a editat superb si a facut AMV-uri comedie (ceea ce nu se mai practica pe la noi), dar a fost descalifict pentru ca le-a rendat 420×360. WTF?!?! Nenorocirea e ca nici nu pot sa il contactez ca sa urlu la el sa si le re-rendeze, mai ales ca a facut 4 – deci omul s-a chinuit, asa ca stau in banca mea.

6. Cu 8 zile inainte, vineri seara, la Mirela acasa:
Andemon: Te mai bagi la concursul AMV anul asta, DeeDee?
Eu: Pai…eu cica fac unul. Sper sa il termin. Mai am si examen saptamana viitoare.
*Note to self: ma bag chiar daca trebuie sa imi sacrific somnul de dupa-amiaza pentru nenorocirea asta.*

7. Urmatoarea zi e moarta pentru ca am stat vineri noaptea treaza jucand Saboteur cu Mirela, Andemon, Mihai, Ana, Ruki, Squall si Petru. In plus, sambata e zi de curatenie generala.
Duminica seara bag melodia in Vegas si imi dai seama ca nu o sa o pot edita pe toata. Vad unde se fac doua minute (minim 2 scrie in regulament) si tai putin dupa, pentru ca acolo am un sfarsit de intrumental. Deci am doua strofe, doua refrene si 3 parti de instrumental. Not bad.
Tai si melodia la beaturi, ca sa le vezi mai bine. Si cate beat-uri sunt!
Ma duc sa caut pe google „episode summaries” pentru Kaichou wa Maid-sama.
La fiecare vers ma gandesc cam ce clip s-ar potrivi si imi scriu langa ca sa nu uit.
Ma duc in VirtualDubMod si imi scot bucatile din episoade care imi trebuie.

Mama, am facut ceva treaba azi!

8. Deci mai am 5 zile. Hai sa zicem, 30 de secunde pe zi si in ultima repar greselile si sa inscriu.
Pana la urma ajung sa fac credits-urile, niste background-uri si clipuri cam de 10 secunde printre care un mask. Nu e destul, dar nu e nici rau. E un inceput.

9. Urmatoarea zi: hai ca e ok, am facut ceva ieri. Azi parca nu imi vine inspiratia. Ale pisicilor beaturi. Hai sa mai invat la psihiatrie.

8. E miercuri, cu doua zile inainte de deadline. Nu am chef de editat, dar ma inscriu la NaNoWriMo si mi-a venit si o idee de roman in cap. Ce misto o sa fie! Hai sa fac si chestia asta. Parca nu imi mai pasa chiar atat de AMV-ul ala.

10. E joi si maine e deadline-ul. Am de editat cel putin un minut azi. Ma apuc „serios” de treaba si doua ore si jumatate mai tarziu am minutul ala facut, plus frame-urile de la al doilea refren, ceea ce inseamna ca al doilea refren va fi o chestiune de copy/paste la frames si cu asta am mai castigat timp. Ma felicit. A doua zi am examen.

11. E vineri dimineata. Ma voi intoarce acasa la 12. Nu o sa ma culc, trec direct la editat.

12. Ajung acasa la 12, pana la 13 stau la calculator si ma uit la emailuri si raspund la ce am de raspuns. Mi se face somn. Jur ca voi dormi maxim pana la 15.00 si apoi ma apuc serios de treaba.

13. Ajung sa ma culc la 13.30, dar e ok pt ca ma voi scula la 15.30, mi-am pus si alarma.

14. Ma scol la 17.00 si imi vine sa injur. Ma reped insa la calculator si desi merge greu Vegasul (de ce, pisicii tai? Ca doar te-am inchis ca sa te poti odihni si tu), nu ma las descurajata. I can do this!
Bag carbuni si editez. Bag si niste replici pe intrumentalul de la mijloc, dintre care una e din trailerul „Pitch Perfect”, pentru ca Fat Amy e un geniu.
La 7 si un pic am terminat AMV-ul. Ii bag primul render – render complet, pentru ca Vegasul meu nu mai vrea sa rendeze pe bucati. Il fac .wmv, 640×360. Ma rog sa iasa bine, pentru ca nu voi avea timp decat de 1-2 rendere „de incercare”.
Renderul imi ia 40 de minute. Fuuuuu…!

15. In mod ciudat, nu sunt foarte multe greseli. Adica, in a doua jumatate nu e mai niciuna (mai dinamizez putin niste chestii si „asta este”), iar in prima sunt cateva de care ma ocup. La prima vedere, syncul mi se pare foarte ciudat si pe langa. Imi vine sa ma dau cu capul de pereti. Partea proasta este ca beat-ul acestei melodii este foarte soft si partea vocala domina totul. Pare putin in contratimp cu intrarile versurilor pe melodie. Dar partea buna e ca dupa, arata mai ok.
La a doua „vedere”, parca nu mai e asa de ciudat. Meh.

„Repar” la AMV-ul ala pana la 8 si un pic. Ce bine ca macar lip syncul a iesit!

16. Rendez .avi uncompressed la 1280×720. Teoretic, ar iesi un fisier de 10 GB, iar rendarea ar dura mai putin desi am schimbat marimea – pentru ca Vegas mananca carbuni la lossless; logique, non?
Rendarea dureaza o ora jumate. E foarte ok. E doar ora 10 fara un sfert.

17. Il bag in VirtualDubMod sa il fac .XVid. O sa aiba 71 MB, ceea ce e perfect!
Rendarea dureaza 14 minute – si in timpul asta decid in sfarsit si titlul AMV-ului meu. Dupa ce trec prin „Maltrateaza-ma, iubito” si „Tu m-ai facut un masochist”, „Ma arunc de pe bloc pentru tine”, etc – decid sa raman la „Imblanzirea scorpiei”. Stiu, e cliseu mare, dar m-a lasat inspiratia. Bine ca nu m-a lasat in timp ce inca editam la el 🙂

18. Ma inscriu pe site. Uploadarea dureaza 3 minute. Gata, I’m in!
…stiu ca formularul sta deschis oficial pana la 24.00, neoficial pana dimineata urmatoare, dar nu vreau sa risc.

19…dar ia hai sa mai bag inca un AMV cu care am participat si acum 1 an jumate dar nu a intrat la finaliste, poate mi-l difuzeaza si pe ala? In cel mai rau caz mi-l descalifica si raman cu „Imblanzirea scorpiei”.

20. Ma intorc la NaNoWriMo. Trebuie sa imi creez niste personaje si niste scene pentru ca pe 1 nov sa ma apuc de scris. Trebuie sa scriu cam 1600 de cuvinte pe zi ca sa treg pragul de 50.000 intr-o luna.

21. Incerc sa o conving pe Mirela sa se bage si ea la NaNoWriMo. Si daca cititi si voi asta pana pe 1 nov, bagati-va si voi!

…22. Editez acest articol pana nu mai vad nici o greseala de tastare. Pisicii lui de laptop.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––
And This Is How It’s Doooone!

Intrebari?

Un gând despre „Cum sa faci un AMV pentru NijiKon (si sa te inscrii cu succes in ultima zi)

Lasă un răspuns

