Cand mergeti sa va cumparati masina.

Cand mergeti sa va cumparati o masina, stiti probabil ce firma si ce model vreti. Sau aveti un buget in care sa va incadrati. Dar ce altceva ar mai trebui sa stiti despre masina pe care o veti lua? Va voi scrie cateva sfaturi, asa cum le-am primit si eu la stagiul de medicina legala.

Reguli de aur care va pot salva diverse parti ale corpului in caz ca veti fi implicati vreodata, Doamne-fereste, intr-un accident auto.

Fie ca va doriti o masina de familie sau o masina sport, trebuie sa aveti in vedere faptul ca obtinerea pozitiei corecte la volan va poate scapa de multe neplaceri.

Exista 3 momente de pozitie corecta:

1) Pozitia scaunului in raport cu bordul, in asa fel incat sa ajungem la ambreiaj.
In timpul coliziunii de alt autoturism sau ceva corp mare solid, genunchii ajung in bord si se fractureaza. In decelerare, genunchii se deplaseaza 2-3 cm, iar bordul daca nu e fix (ca la masinile mai vechi), se va deplasa si el 2-3 cm -> 5-6 cm luati in genunchi.
Ca sa nu aveti parte de aceste neplaceri si de proteze de genunchi la varste fragede, adoptati pozitia corecta: masina cu bord fix si genunchii sa fie la 2-3 cm de bord. Sau 2-3 degete.. Daca nu atingem ambreiajul in pozitia corecta, e de preferat sa incercam un alt model.
SUV-urile si masinile VAN au bord inalt, facut pentru siguranta, dar masinile sport au scaunul jos si genunchii blocati pe stanga si pe dreapta cu risc ridicat de impact al lor.

2) Pozitia spatarului in raport cu volanul. Pozitia corecta fata de airbag.
La decelerare, soferul are tendinta sa apuce bordul si intra cu toracele in volan, ceea ce duce la niste fracturi sternale si costale naspa care pot fi mortale.
S-a demonstrat ca forta maxima de apasare in brate este cand ele sunt flectat la 30 de grade. Ca sa o obtinem, pozitia corecta este: spatarul fixat in asa fel incat cu bratul intins in fata la maxim, volanul sa fie fix in dreptul incheieturii mainii.

3) Pozitia corpului in relatie cu centura.

Centura ne apara in general, in momentul unui accident. Insa nu e facuta sa reziste la viteze foarte mari, si de la 70 km/h incolo poate sa ne raneasca. Cum sa evitam ranile mai nasoale?
In sus, centura trebuie sa stea pe articulatia umarului, fix pe articulatie. Nu mai incolo, pe umar si nu mai incoace, spre gat. Sau macar, sa nu fie spre gat, deoarece poate sa smulga pachetul vasculonervos al gatului si moartea e instantanee.
Cand coborati centura, coborati-o fix prin forma acelui sant, ca de aia a fost facut.

BONUS!

4. Timpii de reactie – de ce lovim pietonii
Un mic calcul.
Orice persoana are un timp nespecific de reactie de 0,6 s in care se intampla aceste lucruri: vedem pericolul/pietonul, hotaram cum procedam, ridicam piciorul de pe acceleratie.
Apoi, dureaza cam 0,1-0,2 s in care apasam pe frana.
Rotunjim totul la 1 s (nu toti avem aceeasi viteza, chiar treji, daramite aia beti).
In acest interval, daca noi mergem cu 60-70 km/h, vom parcurge 10 m.
Prin urmare, daca pietonul e vazut cu 6 m inainte, va fi lovit si masina o sa mai mearga inainte inca 4 m, apoi apare frana. Multa atentie!

5. Cum ne omoara Airbag-ul
Airbag-ul este conceput sa nu produca leziuni traumatice, dar trebuie sa stiti anumite lucruri ca sa puteti sa va bucurati de utilitatea lor in siguranta.
a)La deschidere – au nevoie de 16-18 cm ca sa se deschida. Airbag-ul apasa cu de 170 KG forta, asa ca nu stati cu fata in zona aia pentru ca e letala treaba.
Greseli frecvente facute de soferi sunt: sa conducem cu fata prea aproape de airbag, sa ne tinem copilul in poala la volan, sa ne aplecam catre cutia de manusi sau sa ne aplecam sa luam ceva de jos cat masina e in mers. NU FACETI ASTA.
b) La explozie: Airbag-ul explodeaza. Izbitura este mai mica, dar sunt 150 grade Celsius in interior, si astea pot duce la arsuri ale fetei de grad 1-3. Nu stati cu fata in zona aia, ca iar e moarte sigura.

––––––––––––––––––––––––––––––-
Va doresc multa sanatate si sa faceti o alegere inteligenta!

Anunțuri

3 gânduri despre „Cand mergeti sa va cumparati masina.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s