Fiinta gateste mucenici fierti [cu poze]

Mama a plecat de dimineata la biserica cu pomana, fiind Sambata Mortilor, si mi-a lasat mie sarcina sa fac mucenicii fierti. Mi-a pus toate ingredientele intr-o punga si mi-a zis sa ii fac cu bunica.
Prin urmare, am cautat reteta pe internet.
Pe bunica din pacate nu pot sa contez. Cand am intrebat-o in trecut ceva la o tocanita mai rau m-a incurcat. De fiecare data cand imi zicea, imi zicea altfel.

So, am gasit eu vreo 4 retete pe prima pagina de google si m-am uitat prin alea, combinandu-le pana a iesit ceva ce mergea cu ingredientele mele:

DSCF6266 (apropo, imi place la nebunie poza asta!)

So, iata minunata reteta:

Ingrediente
2L apa
500 g mucenici
300 g zahar
3 linguri miere
coaja rasa de la 1 lamaie
2 fiole esenta de rom
4 plicuri zahar vanilat
300 g samburi nuca
1 lingurita scortisoara
un praf de sare (adica cat iei o data cu 3 degete)

DSCF6265

Mi-am pregatit cuminte suprafata de lucru, am masurat zaharul cu un pahar gradat si mi-am pus apa (2,5 L ca sa aiba de unde sa se evapore) la fiert impreuna cu zaharul tos, zaharul vanilat si un praf de sare si am amestecat putin cu lingura de lemn. Cand a inceput sa fiarba, am pus mucenicii.

DSCF6268

Acum, ideal e sa ti-i faci in casa, cu mana sau cu o forma speciala, sa ii lasi o zi sa se usuce si apoi sa ii gatesti. Din lipsa de timp, insa, mama a preferat sa ii cumpere.

DSCF6269

In timp ce asteptam ca mucenicii sa fiarba (fusesem avertizata ca va dura cam o ora), am taiat miezul de nuca. El nu trebuie taiat foarte fin. Un sfert de nuca se taie in 3-4 parti, cam asa.

DSCF6267

Apoi am gasit un fel de hibrid de lamaie cu portocala prin casa si am ras-o pe aia. Eu credeam ca o sa am cu ce lucra, dar sora mea e mare amatoare de lamai si a ras tot.

In timp ce mucenicii fierb, trebuie sa fie amestecati din cand in cand cu lingura, dar incet, cu grija ca sa nu se rupa. Ai mei s-au rupt oricum, dar asta nu mai conteaza:)) O sa gasiti scris peste tot ca se amesteca pentru a nu se lipi intre ei, dar nu asta e problema: ei se lipesc de peretii vasului, de fapt. Si e greu sa ii dezlipesti!
Practic, trebuie sa fii pe langa foc tot timpul.

Dupa ce am terminat cu miezul de nuca si lamaia-portocala, m-am cinstit si eu cu o cana de Pepsi:
DSCF6273

Apoi m-am dus sa ma mai plimb pe afara cate un minut doua, pentru ca apoi sa revin langa foc sa mai invartesc putin in oala. Am trecut pe langa pisica insurgenta care acum e gravida,
DSCF6274
pe langa motanul insurgent care dormea la soare, pe masuta de plastic de pe veranda,
DSCF6276
pe langa pisica familiei – Kitty, care le pusese gand rau la amandoi,
DSCF6278
pe langa tata care taia ramurelele copacilor ca sa ajute circulatia sevei si cresterea lor,
DSCF6279
pe langa brandusele care au iesit acum cateva zile,
DSCF6280
si pe langa Patratica, za bat-dog care are niste probleme de sanatate si i s-a facut o injectie azi.
DSCF6282

Cam dupa o ora, timp in care am mai adaugat niste apa, mucenicii au ajuns aproape bine fierti, si atunci a venit momentul sa adaug mierea, coaja de lamaie-portocala, miezul de nuca si scortisoara. Am invartit bine si am mai asteptat un timp, apoi am inchis focul. La sfarsit se adauga si romul.

DSCF6284

Am constatat ca, din cauza dimensiunii mici a vasului, mi-a iesit un fel de terci – adica nu lichid. However, a fost bun! Iar data viitoare voi folosi un vas de cel putin 4L capacitate.

Lasă un răspuns

